Blog

Zahoďte falešné „Já“

V předchozím článku jsme si řekli, jak funguje reklama a jak na nás působí. Všechny pocity, které jsem popsal v předchozím článku, tvoří naše falešné „Já“ nebo jinak řečeno Ego – pokud bych zacházel do detailů, nazval bych to Superegem, ale to se dnes už nepoužívá. Co to vlastně je? Chováte se jinak v práci,…

Read More →

Jak získat zpět svou energii?

Chybí Vám energie a jste kvůli tomu nervózní, podráždění a unavení? Pokud Vám tento stav nevyhovuje a chcete s tím něco udělat, je na čase zjistit, proč energii ztrácíte a kde ji můžete zpátky načerpat. Dnešní člověk svým životem kolikrát nekráčí, ale přímo letí. Musí tohle a támhleto, jinak by se mohlo stát toto či…

Read More →

Co je třeba změnit

Problém s tím, když je člověku osmnáct, bývá ten, že chce toho tolik říct a přitom vlastně ani pořádně neví, co. Má v sobě cosi, čemu dost optimisticky říká „plamen“, kterým by chtěl zahřát a osvítit všechny lidi, ale když se probojuje vším tím harampádím ve své hlavě až k ohni a chce ho vynést ven, ze sebe,…

Read More →

Jak fungují reklamy?

Jak reklama funguje mi došlo při čtení životopisu Steva Jobse, přesněji při čtení jednoho jeho citátu. Steve Jobs –  “Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.“ Je to jednoduché: Přimějte lidi, aby si mysleli, že Váš produkt potřebují, chtějí a oni Vám při vydání nového produktu utrhnou ruce i přes to, že starý…

Read More →

loading

Pán tvorstva nebo samozvaný mluvčí?

Ideologie současné západní společnosti je přesvědčena o tom, že člověk je pánem tvorstva. Důkazem je údajně naše schopnost přemýšlet, používat nástroje a další odlišnosti, která zvířata, rostliny nebo prvoci „neumí“. Chováme se však jako páni tohoto světa? Ano, možná až příliš… Jsme na vrcholku pomyslné pyramidy a pod námi je vše ostatní – fauna i…

Read More →

spotřebitelé

Já, spotřebitel

Současná sociologie o lidech hovoří jako o společenských tvorech, kteří žijí v konzumní společnosti. Jinými slovy, lidé dnes definují sami sebe a vytvářejí si vztahy s druhými lidmi na základě jejich spotřeby. V konzumní společnosti není ani tak důležité jaké povolání vykonáváte, nýbrž co si kupujete. V konzumní společnosti nejste člověkem, nýbrž spotřebitelem. Co to…

Read More →

Svoboda nebo moderní otrokářství?

Zamysleli jste se někdy nad tím, v čem se lišíme od ostatních tvorů této nádherné planety? Příroda rozdala vše, co měla ve prospěch těch, kteří chtějí přežít. A tak najdeme u zvířat od drápů, kožichů, rychlých nohou, ostrých zubů přes schopnost měnit svou barvu či létat až po smrtelně nebezpečné jedy apod. A čím jsme tedy…

Read More →

Pojištění platíme nejen penězi

A tenhle znáte? Přijde strach za člověkem a ptá se ho: „Máš strach?“ Člověk odpoví: „Nemám.“ Strach sklopí hlavu a odejde. Druhý den přijde strach znovu a ptá se člověka: „Opravdu nemáš strach?“ Člověk se podívá na strach a odpoví: „Ne, nemám strach.“ Strach opět sklopí hlavu a odejde. Třetí den vidí člověk, jak jde…

Read More →

Místo farmacie – farmářské trhy

V dnešní době, kdy na naše tělo působí mnoho nepříznivých vlivů, je péče o jeho zdraví více než potřebná. Homo comfortable (člověk pohodlný) to umí vyřešit během chvíle – navštíví místní lékárnu a vybere si pro své zdraví vhodně propagovaný či doporučený preparát. Nejen jídlo, které jíme, ale i prostředí, ve kterém žijeme či stress…

Read More →

Zpravodajství – senzace nebo informace?

V dnešní uspěchané době dáváme často přednost pohodlnosti a uvítáme, když nás někdo obslouží. Například místo přípravy jídla si jej koupíme již hotové ve fastfoodu nebo restauraci. Proč ne? Pokud příslušné gastronomii důvěřujeme a máme na to finanční prostředky, není třeba si to zazlívat. Jak to je ale s informacemi? I ty si raději necháme…

Read More →

Back to Top